3 نکته ای که هنگام خرید شال و روسری باید به آن ها توجه کرد

3 نکته ای که هنگام خرید شال و روسری باید به آن ها توجه کرد

روسری تکه‌ای پارچه است که معنی و جایگاهی خاص در فرهنگ و تمدن بشر دارد. پارچه‌ای با تاریخی ۴۰۰۰ ساله که رد پای آن را می‌توان در گوشه و کنار جهان مشاهده کرد. پوششی که گاه جلوه‌ای نمادین از باوری خاص بوده و گاه موضوع رویکردهایی متفاوت و حتی متضاد.

این روزها مد و فشن رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است. در ایران با وجود قوانین حاکم استایل های رنگی، متناسب با قوانین و در عین حال به روز دیده می شود.

دیگر لازم نیست برای حفظ حجاب حتما سورمه ای یا مشکی بپوشیم یا نتونیم از طرح های جدید استفاده کنیم. اتفاقا مانتوها همه گشاد شدن و از اون مانتوهای جذب و بدن نما دیگه خبری نیست، رنگ های شادی در طراحی اون ها به کار رفته که علاوه بر اینکه شئونات اسلامی را رعایت می کنه جذاب هم هست.

اما همیشه ست کردن لباس ها مخصوصا برای خانم ها کار سختی بوده است. اینکه چه رنگ هایی رو با هم ست کنیم، چه لباسی مناسب چه مکانی است و غیره.

خانما به خاطر داشتن روسری گزینه های بیشتری دارند. اما هر روسری مناسب چه مراسمی است؟

از روسری استفاده های زیادی میشه، فقط باید بدونی کی و کجا و چه چوری ازش بهترین استفاده رو بکنی تا جلوه ی شکیل و قشنگی داشته باشه. نکات زیر در انتخاب روسری و استفاده های آن خیلی کمکتون می کنه.

طرح و رنگ روسری

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید شال و روسری باید بهش توجه کنید طرح و رنگ روسری است. معمولا بهتر است از روسری های طرح دار، شلوغ و رنگی با مانتو و لباس های ساده که رنگ آن در روسری وجود داشته باشد استفاده گردد. اینجوری طرح روسریتون بیشتر به چشم میاد.

روسری های تک رنگ بهتر است با لباس های طرح دار ست شوند اگر طرفدار پوشیدن لباس یک رنگ از سر تا پا هستید، روسری همرنگ لباستون سر کنید در غیر اینصورت یک روسری ساده لباس شما را بیشتر نمایان می کند.

جنس روسری

براساس زمان، مکان و فرهنگ هر جایی لباس و استایل خاص خودش را دارد، هرچند ایجاد تضاد در برخی مواقع می تواند جذاب و باعث درخشیدن شما شود.

در انتخاب روسری بهتر است از روسری های ابریشم، ساتن و حریر مناسب مجالس و مهمانی ها می باشند، اما اگر در خیابان هم به سر کنید ایرادی بر شما وارد نیست.

روسری های نخی به دلیل اینکه سبک تر از روسری های مجلسی هستند برای سر کار و خیابان گزینه مناسب تری می باشند.

در ادامه جنس های مختلف روسری را با هم بررسی می کنیم

روسری ابریشم

روسری ابریشم براساس جنس، قیمت و طرح های متنوعی که دارند بیشتر برای جاهای رسمی قابلیت استفاده دارند. لیز نیستند و به راحتی روی سر قرار می گیرند. برخی از انواع آن با دست دوردوزی شده است که قیمت بالاتری نسبت به نمونه دور دوزی نشده دارند. ابریشم ژاکارد نیز نوعی روسری ابریشم است که با استفاده از تار و پود پارچه طرح های برجسته ای روی آن ایجاد می کنند.

روسری ابریشم

 

روسری ساتن

روسری های ساتن به خاطر لیز بودن این روزها دیگه زیاد طرفدار نداره، با این وجود هنوز هم در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند. روسری ساتن براساس طرح و رنگش در فضاهای مختلفی قابل استفاده است.

روسری حریر

بسیار سبک، نازک و لخت است. روسری حریر برای فصل تابستان بسیار مناسب است. معمولا در رنگ های شاد و گلدار عرضه می گردد. این روسری ها نازک هستند و هوا از آن عبور می کند، در عین حال ممکن است موهایتان از زیر روسری دیده شود. پس اگر دوست ندارید موهایتان از زیر روسری مشخص شود از روسری حریر استفاده نکنید!

روسری نخی

این روسری ها از جنس پنبه است، از سر لیز نمی خورد و به راحتی روی سر قرار می گیرد. شستشو و اتوکشی آن نیز راحت است.

از روسری نخی برای استفاده روزمره می توان استفاده نمود. به خاطر جنس آن مناسب برای استفاده در فصل گرما است چون هوا از لا به لای بافت آن عبور می کند و از عرق کردن جلوگیری می کند. روسری نخی در سایزهای مختلف در بازار وجود دارد و برای استفاده در زیر چادر بسیار مناسب است.

 

خرید روسری نخی

 

روسری پشمی

روسری های پشمی مناسب فصل زمستان هستند. اغلب رنگ های سرد و تیره دارند. طرح های زیبای روسری های پشمی ترکمن در این فصل بیشتر به چشم میخورند.

به خاطر جنس این روسری ها هوای سرد به داخل آن نفوذ نمی کند. در فصول سرد سال در کشورهای غربی نیز استفاده از روسری بسیار رایج است، اما اغلب روسری را به عنوان شال گردن دور گردن خود میپیچند.

استفاده های مختلف از روسری

شما براساس اقتضای مکانی که به آنجا می روید یا در آن قرار دارید می توانید از روسری استفاده های مختلفی بکنید. مثلا در کشور ایران روسری معمولا برای حفظ حجاب استفاده می شود، اما در دیگر کشورها روسری استفاده های متفاوتی دارد.

استفاده از روسری در دکوراسیون

می توانید از روسری های خود در دکوراسیون منزل استفاده کنید و به آن روح ببخشید. یک رومیزی زیبا داشته باشید یا با استفاده از روسری یک قاب زیبا روی دیوار بزنید.

تصاویر زیر این ایده های استفاده از روسری در دکوراسیون را نشان میدهد، می توانید از آن ایده بگیرید و در منزل خود به کار ببرید.

 

طراحی منزل با روسری

 

استفاده از روسری به عنوان شال گردن

بسیاری از خانم ها و آقایان از روسری به عنوان شال گردن استفاده می کنند. معمولا در فصل سرما بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد، اما در فصول دیگر نیز به عنوان دستمال گردن نیز به کار می رود و استایل شیکی به شما می بخشد.

روسری هایی که برای دستمال گردن استفاده می شوند معمولا عرض 70 یا کوچکتر هستند و اغلب از جنس ساتن یا ابریشم هستند. روسری های نخی و پشمی در فصول سرد سال برای شال گردن استفاده شده و معمولا عرض 70 سانتی متر یا بیشتر دارند. تصاویر زیر چند استایل متفاوت را نشان میدهد.

استفاده از شال گردن یا دستمال گردن در تمامی سنین از نوجوان تا مسن دیده می شود و بسته به استایل شما می تواند کژوال یا رسمی باشد.

از روسری های با عرض کم در دیزاین کردن موهای خود نیز می توانید بهره ببرید و به آن ظاهری ساده و تابستونی بدید.

 

شال گردن با روسری

 

استفاده از روسری به عنوان دامن

از روسری های خود بویژه روسری حریر در فصل گرم سال می توانید به عنوان لباس رو مایویی استفاده کنید و در سواحل زیبا قدم بزنید. همچنین با روسری های ساتن و ابریشم می توانید دامن های کوتاه خوشگل درست کنید و استایل خودتون را داشته باشید.

 

دامن با روسری

 

ارسال نظر

ایمیل شما برای سایر کاربران نمایش داده نخواهد شد. *

با سپاس. نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید مدیر سایت به نمایش در می آید.